laupäev, 11. juuli 2015

Kommentaar Viivika tööle "Turbapeenar".

Valisin Viivika töö kommenteerimiseks, kuna ta kirjeldas turba peenra olemusest, rajamisest ja hooldusest, vastandiks minu tööle kiviktaimlast.
Töös on üsna lühidalt kirjeldatud turbapeenra olemusest, kuid tähtsam on mainitud, et turbapeenra taimed on hapulembelised ja vajavad happelist pinnast. Samas on rajamine kirjeldatud väga põhjalikult ja samm-sammult lahti seletatud, seda toetavad ka pildid. Hooldusest on sammuti põhjalik informatsioon olemas. Mul tekkis küsimus turbapeenra asukoha suhtes, kas see sobib rohkem päikeselisse või viludasse asukohta?
Tore oli lugeda, et lisaks paljude poolt väga armastatud rododendronitele plaanib Viivika kasvatada ka mustikaid ja pohli. Kahju, et ta ei lisanud neid taimi nimekirja. Mulle jäi taimede poole pealt segaseks, kas rododendron on ikka rohttaim. Sammuti harilik küüvits, õisküüvits, eerika ja harilik kanarbik  asuvad aianduse raamatutes puittaimede nimekirjas.
Viivika valis oma töö jaoks head ja sisukad materjalid. Lugesin huviga Aianduse.ee Jüri Annisti artiklit. Mulle meeldis selles, et ta tõi välja erinevate rajamis meetodite plussid ja miinused. Väga põhjalik oli Hansaplandi link, mida kasutas palju Viivika oma töös. Selles tutvustati turbapätsidest peenra rajamist, tänu paljudele piltidele ja "step by step" kirjeldusele tundus rajamise töö väga arusaadav. Palju huvitavat sain teada Viivika poolt lisatud videost. Selles oli suureks üllatuseks minu jaoks see, et Arnold Hannust soovitas turbapeenart ääristada lisaks turbapätsidele ja puidule raudkivide ja paekiviga.

Minu jaoks oli harjumatu, et kasutatud materjalid paigutas autor töö algusesse ja osa töö lõppu.

Viivika tööd oli väga huvitav lugeda. See oli kirjutatud lihtsalt  ja arusaadavalt, välja arvatud lõik töö alguses, mis kirjeldas peenra auku rajamisest. See jäi mulle pisut segaseks, aga võib olla on asi hoopis minus. Mulle meeldis, et Viivika kasutas oma töös palju pilte, see tegi tema töö huvitavamaks ja aru saadavamaks. Lugedes tema tööd tekkis mul ka huvi turbapeenra vastu, see ei tundu enam nii keeruline, sest rajamist  ja hooldust oli väga hästi kirjeldatud. Tundub, et turbapeenar on üks lihtsamini hooldatav istutusala.

Refletsioon Viivika tööle

1. Töö teema on turbapeenar.
2. Töö kirjutas Viivika Laas.
3. Töö leiab http://taimeviivika.blogspot.com/2015/05/turbapeenar.html
4. Viivika plaanib rajada endale turba peenart, sellest ka huvi selle vastu. Teda huvitab mustikate ja pohlade kasvatamine lisaks rododendronitele. Minu arust on see  lisaväärtus Viivika turbapeenrale. See ei paku mitte ainult silmailu, vaid ka tervist ja organismile turgutust. Väga mõnus on noppida oma aiast enda kasvatatud mustikaid ja pohli. Mind ennast ei huvitanud eriti turbaaed, kuna ma arvasin , et hapulembeste taimede valik on väike ja nendega on keeruline hakkama saada. Kuid Viivika tööga tutvudes sain teada, kui suur on taimede valik, mis sobivad turbaaeda. Nende hulgas on ka selliseid. keda ma hästi tunnen ja kasvatan, aga ei teadnud,  et nad ka turbapeenrasse sobivad. Veel meeldis mulle turbapeenra väike hooldusvajadus. Pisut keeruline tundub turbapeenra kastmine põuasel ajal. Enda jaoks panin kõrva taha ja kindlasti kasutan hapu veega kastmist. Mul on mõned aedhortensiad ja kultuurmustikad, ma arvan, et nad tänavad mind selle eest.

Aitäh Viivikale ja õpetajale, ma sain palju kasulikku ja huvitavat teada, mida plaanin oma kodus kasutada.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar